IES Reguissol

Proyectos realizados por los alumnos y professores del IES Reguissol (Santa Maria de Palautordera, Barcelona)

PROJECTE PATRIMONI CULTURAL:
     
Iglesia de Vallgorguina
Casa señorial 'Can Mas Mataró'


Las fuentes de Santa María de Palautordera

https://docs.google.com/document/d/1Tz0XaDAnoP8QBBuyCu8DD962yFMfKr88k4x0zFOUbxg/edit

 Ayuntamiento de Santa María de Palautordera



Repertori reguissol fm

Radio Killer
Don´t let the music en
Chris Brown feta Benny Benassi
Beautiful People

Avicii
Fade into darkness

R.I.O.
Turn this club around

The Zombie Kids feat Aqeel
Face

Elena Gheorghe
Midnight Sun

Supermartxé feat Macy Gray
I heart you

Sash! feat Jean Pearl
Mirror Mirro

Swedish House Mafia
Save the world

Javi Mula; Juan Magán
Kingsize heart

Bingo Players
Cry (Just a little)

Inna
Deepside Deejays
Never be alone
Bob Sinclar; Pitbull & Dragonfly
Rock the boat
Chuckie & Gregor Salto
What happens in Vegas
Mike Candys & Evelyn
One night in Ibiza
Sasha Lopez feat Broone & Ale Blake
Weekend
Nadia ALi, Starkillers & Alex Kenji
Pressure (Rmx Alesso)
Sak Noel
Paso (The Nini Anthem)
Jose AM & Dario Nuñez
Honey
Dony feat Elena
Hot Girls
Obek feat Ambush MC
Craissy (Rmc Albert Neve feat Chuckie)
Jose M. Duro & Miguel Vizcaino
I see you
Michael Calfan
Resurrection
Jordi MB feat Jason Rene
Lady (Say Hey)
R.I.O. feat U-JEAN
Animal
Xavi Alfaro feat Mary Row
Feel the wave
Klaas & Bodybangers
I like (Bodybangers mix)
Pleasurekarft
Carny
David Guetta feat Sia
Titanium
Molella & Lake Koast feat Pretty Pretty & Malik
Twisted
Simon From Deep Divas feat Goody
Disco Dancer
Rivero
Il mio cuore
Joan Reyes feat MaxC
Wanna dance
Swedish House Mafia feat Knife Party
Antidote
Raluka
Out of your businees
Tiësto feat Kay
Work Hard, Play Hard (Rmx BenC)
LMFAO
Sexy and I know it
Basto
Again and again
Coldplay
Paradise (Rmx Fedde le Grand)
DJ Antoine; Timati; Kalenna; Mad Mark
Welcome to St. Tropez
Martin Solveig & Dragonette feat Idoling!!
Big in Japan
Jason Derulo
Breathing (Rmx Jrmx)
Clokx
Catch your fall
Celia feat Kaye Styles
Is it love (Rmx Sahara)
Muttonheads feat Eden Martin
Trust you again
Madonna feat LMFAO
Give me all your luvin´ (Party Rock remix)
Kalwi & Remi
You & I (Rmx Dj Kuba & Ne!ton)
Afrojack & Steve Aoki feat Miss Palmer
No beef
Club Rocker




ARCE REGUISSOL NOTICIAS:


Suplement escolar

DIMECRES, 16 DE NOVEMBRE DE 2011

Alumnes de Secundària i Batxillerat del Col·legi Sagrada Família-
Patronat de la Joventut Obrera del barri de Benimaclet de València, del
Myllyharjun Lukio de Loviisa (Finlàndia) i del Gymnazjum n.º 9 de
Koszalin (Polònia) van estrenar divendres passat en el Teatre Escalante el
musical «Melting Pot» que han creat dins d’un projecte europeu Comenius.


Quan el mestre és el riu
L’IES El Quint de Riba-roja, just a la vora del Túria, ha convertit un riu en una aula integral que motiva l’aprenentatge del seu alumnat d’ESO. Una idea que han exportat, gràcies a un projecte ARCE, a un institut d’Andalusia i un altre de Catalunya

Rafel Montaner RIBA-ROJA DE TÚRIA

L’Institut d’Educació Secundària (IES) públic, El Quint de Riba-roja es troba a un lloc privilegiat, just a la vora del Túria. El professorat de Ciències Naturals, Socials i Educació Física ha volgut aprofitar aquesta oportunitat
per traure als estudiants d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) de les parets
de l’IES i convertir el riu en una aula integral. Així, amb itineraris a peu, en bici o en piragua pel Parc Natural del Túria i altres activitats
de sensibilització ambiental, el «wadi al biad» —riu blanc— dels àrabs s’esdevé mestre dels joves, donant-los una lliçó de vida.

A més, l’innovador projecte educatiu «RiuTúria: aula integral» de l’IES El Quint hacreuat les fronteres de la Comunitat Valencianagràcies al Programa de Agrupacions de Centres Educatius (ARCE) del Ministeri d’Educació d’intercanvi d’experiències. L’institut del Camp de Túria forma una xarxa educativa
amb dos centres de Catalunya i Andalusia, l’IES Reguissol de Santa María Palautordera (Barcelona) i l’IES Las Norias de El Ejido (Almeria), dins d’unARCE anomenat «Aprender Participando». Tant l’institut català com l’andalús han decidit adaptar la proposta del Quint i convertiran dos elements del seu paisatge local, el riu la Tordera i la Balsa del Sapo, en sengles aules
integrals.

L’Aula Integral del Túria està coordinada per tres professors de l’IES El Quint, Ricard Segura (Socials), Inma Ruiz (Educació Física) i Carmen Bonet (Naturals). Tot el treball que es desenvolupa amb l’alumnat de primer a quart d’ESO, explica Segura, «s’enfoca des d’un punt de vista interdisciplinar, tractant d’implicar al major número possible de departaments o matèries del currículum».

Així, s’aborden des d’anàlisis de la sostenibilitat de l’aigua o neteja del riu, fins a la creació al pati de l’IES d’un viver de plantes

Els itineraris didàctics pel Parc Natural del Túria de l’IES El Quint aborden des de les Ciències Naturals i Socials fins a les Matemàtiques i l’Educació Física de ribera o l’elaboració a les classes de Tecnologia
de casetes niu de fusta per a rates pe-nades i aus insectivores, així com la construcció i el manteniment de menjadors per a aquestes últimes, «donat que la majoria d’elles moren a l’hivern no per fret si no de fam», apunta Segura. També s’han dissenyat itineraris didàctics a peu i en bicicleta on s’estudien a l’aire lliure continguts de Socials, Matemàtiques, Naturals, Valencià al temps que
es fa activitat física.

Informe de les conclusions a les autoritats

Cal destacar que tot el projecte es fa en coordinació amb el Parc Natural de Túria, i que de les conclusions a les que arriben els alumnes

D’aquesta manera, amb les inspeccions de neteja a peu i en piragua pel punt zero del projecte, el quilòmetre ..-.. del riu, el més proper a l’IES, «s’han localitzat sis punts negres d’abocaments», o s’han trobat fins dues llavadores. Segura afegueix que també es vol «donar acció a la tasca que fan els alumnes,
que vegen l’aplicació pràctica del resultat del seu esforç». Per això, davant l’elevada velocitat a la que van alguns ciclistes pels camins del
Parc i el gran nombre d’embolcalls de plàstics de barretes energètiques que han detectat, van a fer una campanya de conscienciació on s’informarà als que fan esport pel riu que deuen anar amb compte amb els senderistes i genets a cavall que circulen per les dreceres així com que no llancen res al terra.

L’espai de la participació

.MELTING POT., UN MUSICAL CON MUCHO VALOR

«Ha sido la guinda más bonita del pas-tel, la culminación de un año de mucho 
trabajo». Así resume el director del mu-sical «Melting Pot», el profesor José Ma-nuel Gil, el estreno de este canto a los va-lores de los jóvenes europeos que tuvo lugar el viernes en el Escalante de Valencia. La obra, protagonizada por estu-diantes de Secundaria y Bachillerato del
centro católico concertado Colegio Sa-grada Familia-Patronato de la Juventud
Obrera (PJO) del barrio de Benimaclet de Valencia y de los institutos públicos
de Secundaria Myllyharjun Lukio del municipio finés de Loviisa y Gymnaz-
jum n.º . de la ciudad polaca de Kosza-lin, se ha construido dentro de un pro-
yecto europeo Comenius. A través de sus coreografías, los jóvenes, que cantan e
interpretan música en directo, defien-den los valores de la paz, la tolerancia y 
la democracia, y luchan contra la discri-minación por sexo, edad y raza.
Gil, profesor del Patronato y coordina-dor de este Comenius, destaca la fuerza 
e ilusión que han logrado transmitir los protagonistas del musical tanto en el es-treno como en la función del sábado. Al mismo tiempo, Gil, que reivindica el pa-pel del teatro como instrumento peda-
gógico, señala «el carro de valores que se llevan los chavales, cosa que les va a servir mucho en el futuro». El docente también destaca la convivencia de los alumnos extranjeros con sus compañeros de Benimaclet y sus familias: «Cuando los fineses y polacos se fueron el domingo, el colegio parecía un valle de lágrimas. Han hecho una amistad que va a durar toda la vida». El éxito de «Melting Pot»
ha sido tan grande que los escolares de primer ciclo de ESO del Patronato ya están preguntando cuándo van a poner en marcha otro musical.

Sagrada Familia de Benimaclet defendieron en sus coreografías el valor de la
tolerancia (arriba y abajo a la derecha) y la lucha contra la discriminación por edad (bailarina), mientras que los alumnos del Myllyharjun Lukio de Finlandia cantaron a la democracia (a la derecha) y recurrieron a un rap para oponerse a la discriminación por raza. Los del Gymnazjum n.º 9 de Polonia cantaron a la paz y contra la discriminación sexual («A tipical day»).

Notícies de l’escola

Ulisses navega per Borriana Una escena de l’obra d’Homer.IES LLOMBAI
Darrere de la posada en escena hi va haver moltes hores de treball. IES LLOMBAI
ques —amb l’Olimpíada Matemàtica—, lor —amb un projecte per a crear una emel
d’Anglés —que elaborà un llibre de con-presa— i el de Tecnologia —amb un protes,
el del Cicle Formatiu de Fred i Ca-jecte de robòtica.

TEATRE ESCOLAR


Alumnes de l’IES Llombai representen per als seus pares i companys una adaptació de «L’Odissea» d’Homer

Aula VALÈNCIA

Els alumnes de l’Institut d’Educació Secundària (IES) públic Llombai de Borriana
tancaren el passat curs representant una adaptació teatral de l’obra èpica
grega «L’Odissea» d’Homer. La posada en escena tingué lloc al saló d’actes del
mateix centre docent d’aquest municipi de la Plana Baixa . Feren tres sessions per tal que els pares dels jóves i tots els estudiants de l’institut pogueren gaudir d’aquesta obra clàssica. Aquesta activitat va estar organitzada conjuntament pels departaments de Llatí i de Castellà d’aquest institut de la Plana Baixà i comptà amb la col·laboració del departament de Plàstica, que s’encarregà de dissenyar els cartells.


Treball dur durant el curs

Els actors i els tramoistes assajaren moltes
hores durant tot el curs, ja que l’obra
era difícil de representar, atés que els jóvens
havien de memoritzar diàlegs llargs
i fer més d’un paper.

«L’Odissea» s’emmarca dins del Programa
d’Enriquiment Curricular de l’IES
Llombai, que consistix a oferir activitats
extra als alumnes que volen ampliar coneixements
més enllà del currículum
ordinari de Secundària.

En l’esmentat programa també participen
els departaments de Matemàti-

Alumnes de l’IES Comarcal de Burjassot explicaran a Suècia el 15M

IES COMARCAL



d’octubre dues professores de l’IES Comarcal van assistir al tercer encontre de centres europeus participants en el projecte europeu Comenius «Towards
democratic citizenship through equal opportunities» (Cap a una ciutadania europea a través de l’igualdat d’oportunitats). La reunió va tindre lloc a Dublín 
(Irlanda) i en ella participaren professores de Suècia, Itàlia, Irlanda i Espanya. En aquesta reunió s’han programat les accions que l’alumnat dels
centres participants realitzaran al llarg del curs 2011-2012 i que presentaran a finals del mes de febrer en Stromsund (Suècia) on viatjaran alumnes de
l’institut Comarcal. El treball dels alumnes valencians se centrarà en la participació juvenil en el moviment 15M així com en la mediació escolar, pràctica
en la qual l’alumnat i el professorat de l’IES Comarcal treballa des dels seus inicis. Aquesta acció completa el projecte de dos anys de duració que es va
iniciar a Burjassot l’any 2011 i va continuar amb un segon encontre a Sicília durant la primavera del mateix any, experiència que l’alumnat participant va
valorar molt positivament. En la imatge, professores participants en l’encontre Comenius a la porta de St. Dominic Secondary School de Dublín.






No hay comentarios:

Publicar un comentario